Monday, May 2, 2011

Another new coming family member in the family

Hihihihih.. best tak tajuk?
Sempena cuti Hari Pekerja, teman dan suami serta abang ipar dan isterinya pulang ke kampung. kelebihan teman, kampung mertua dan kampung makayah teman satu kapal. walaupun berlainan daerah tapi jaraknya hanya la lebih kurang 30km. Ok, yang teman nak cerita ni bukan ler pasal kampung teman hatta kampung suami teman tapi berita gembira buat keluarga kami.

Kira-kira setahun sebelum teman dan suami mendirikan rumah tangga, abang ipar teman (abang kepada suami teman ) terlebih dahulu mendirikan rumahtangga. namun belum rezeki mereka suami isteri masa tu untuk menimang cahayamata. Ini disebabkan kakak ipar suami teman (biras teman ler tu) telah menjalani pembedahan kecil untuk membuat satu ketumbuhan kecil (teman tak sure lokasi nye) pada kira-kira bulan June 2010 lalu.. Kalau ikot pengetahuan teman, bila sesorang tu baru menjalani pembedahan, especially yang melibatkan hal2 peranakan, perlukan masa untuk penyembuhan sebelum dapat mengandung. Oleh sebab itu, semua ahli keluarga pun tak pernah bertanyakan ape lagi mendesak perihal anak kepada mereka..
Mungkin sudah rezeki mereka, baru-baru ini biras ku disahkan hamil, 7 minggu. Alhamdulillah. Teman dapat tau berita ni pun dari suami teman. sebelum teman dapat tau tu, ada jugak la mak sedara suami teman bertanyakan kepada teman tentang hal tu (biras teman pun pregnant) tapi teman mati2 menafikan yang teman tau ape2. Bila suami teman maklumkan kepada teman berita tu, teman terus rasa sebak. bukan sedih, tapi sangat gembira... Doa teman dimakbulkan :).

Pernah dulu teman bercerita pada mama teman walaupun teman gembira dan tak sabar menunggu kelahiran anak teman, tapi teman tetap ada rasa duka sbb terkenangkan biras teman yang pastinya mengharapkan juga peluang seperti teman ni. Mama teman memujuk dengan menceritakan bahawa jika ada rezeki insyaAllah boleh berjangkit (ingatkan demam jer berjangkit, rupanya mengandung pun leh berjangkit erk). ini adalah berdasarkan pengalaman mama teman sendiri yang mana kakak iparnya yang telah berkahwin selama tiga tahun akhirnya disahkan pregnant bila mama teman juga disahkan pregnant.

Berbalik pada kisah biras teman, insyaAllah tempoh bersalin nya adalah pada 15 December 2011, teman pula insyaAllah pada 15 September 2011. Mudah-mudahan kami berdua bersama-sama anak-anak kami akan selamat melahirkan dan dilahirkan. AMin....

No comments:

Post a Comment