Friday, September 2, 2011

New day has come...

Kesayangan hamba..Zahra, Zahirah dan Ayah...Love you all
Alhamdulillah, pada 24 Ogos 2011 yang lalu, jam 11.19am , teman telah selamat melahirkan anak kembar yang pertama (Nur Zahra Mirza) dan diikuti dengan kembar kedua (Nur Zahirah Mirza) selang dua minit berikut secara caesar.
Perasaan tatkala ditolak masuk ke wad bersalin (untuk ditukarkan pakaian) dan seterusnya ditolak masok ke bilik pembedahan, tak usah citer la. Allah saja yang tau. Teman ingat pesan mama teman, baca la doa untuk memudahkan pembedahan. kalau dah abeh jem fikiran, selawat pun jadi.
Teman diberi ubat bius (separuh badan) epidural semasa pembedahan. Walau pun teman tak nampak ape yang doktor2 tu duk buat dengan isi perot teman, teman dapat rasa dan bayangkan ape saja pergerakan doktor pada masa tu.
Tatkala mendengar je tangisan anak sebaik saja keluar dari rahim teman, teman menangis tanda gembira dan syukur yang amat sangat. Selepas babies dibersihkan, misi membawa baby seorang demi seorang ke depan mata teman untuk teman saksikan sendiri jantina anak2 teman. :) Seperti yang telah kami ketahui melalui scan, kedua2 bayi kami ini adalah perempuan.

Proses pembedahan mengambil masa yang agak singkat. Seawal 12tghari teman dah ditolak keluar dari OT ke wad bersalin tetapi hanya dibenarkan ke wad post-natal kira2 jam 1pm. Ini adalah bagi memastikan teman dalam keadaan ok (tader pening2 lagi) ketika dimasukkkan ke wad post-natal.

Utk hari ni, ini saya yang teman nak coretkan. Disini teman lampirkan gambar anak2 teman di hari pertama kelahiran, hari ketiga dan hari raya ketiga untuk tatapan pembaca yagn sudi menjenguk blog teman.

Day 1 :
L to R: Nur Zahirah Mirza, Nur Zahra Mirza


Day 3 :
L to R : Zahirah, Zahra

3 Syawal, 1 Sept 2011
L to R : Zahirah, Zahra


1 comment: